Mango afrykańskie – wyciąg z pestek

Już w 2005 roku przeprowadzano eksperymenty związane z tym owocem, ukazując jego pozytywne działanie na odchudzanie. U wolontariuszy stosujących wyciąg z pestek mango wykazano po 4 tygodniach średni spadek masy na poziomie 5,3%. W 2009 roku dokonano powtórki, wówczas eksperyment trwał 10 tygodni – wówczas to stosowano jeszcze większe dawki skondensowanego wyciągu. Badanie to ukazywało spadek obwodu talii – miejsca gdzie w największym stopniu odkładana jest tkanka tłuszczowa. Jak więc mango wpływa na naszą tkankę tłuszczową?

Działanie ekstraktu na nasz tłuszcz przypisuje się polifenolom, czyli związkom roślinnym znajdującym się w pestkach mango. Związki te znajdziemy prawie pełny zestaw aminokwasów, witamin i minerałów, a wszystko to nabiera cech typowych dla hormonów – odblokowuje receptory komórkowe. Dzięki tej czynności zwiększa się wrażliwość organizmu na insulinę i leptynę (hormonu, który reguluje naszą masę ciała poprzez zmniejszenie apetytu i nasilenie termogenezy), a także wytwarzana jest bariera ograniczająca produkcję nowych komórek tłuszczowych. Nasileniu ulega także proces lipolizy – rozkładu tkanki tłuszczowej.

Dodatkowymi zaletami stosowania wyciągu z pestek mango jest regulacja poziomu glukozy we krwi  (co także pośrednio przyczynia się do mniejszego odkładania się zapasowej energii do magazynu w postaci tkanki tłuszczowej), a także wydalanie toksyn z organizmu.

Niestety trzeba tutaj nadmienić, iż mankamentem jest bogactwo błonnika. Niestety zwiększone stężenie błonnika utrudnia przyswajanie innych składników, warto więc pamiętać aby stosować ten jedyny suplement w owym czasie. Specyfika działania Mango afrykańskiego (wyciągu z pestek) pozwala na jego stosowanie „doraźne” – można więc zastosować ten suplement w ramach przerwy od standardowych termogeników.

Leave a comment